ریتم آهنگ

آشنایی با دوروتی لانژ؛ از مشاهیر عکاسی اجتماعی

آشنایی با دوروتی لانژ؛ از مشاهیر عکاسی اجتماعی

عکاسی دوروتی لانژ

 

یکی از بزرگترین عکاسان نیمه اول قرن بیستم، دوروتی لانژ با عکس مادر مهاجر (1936) به جاودانگی دست یافت، که نماد مبارزه رکود بزرگ در آمریکا است. احتمالاً شناخته‌شده‌ترین نمونه عکاسی با هنرهای زیبا که به‌عنوان بخشی از پروژه مدیریت امنیت مزرعه تولید شده است، یکی از مجموعه‌هایی بود که از فلورانس اونز تامپسون و هفت فرزندش گرفته شده بود، خانواده‌ای مهاجر از کارگران کشاورزی که لانژ به طور اتفاقی در نیپومو با آنها روبرو شد. ، کالیفرنیا لانژ تامپسون را به عنوان مدونای ابدی، نمادی از مادری که طولانی رنج می برد، که گرسنگی و فشار افسردگی در او به وضوح قابل مشاهده است. لانژ اگرچه نمونه مهمی برای زنان هنرمند بعدی بود، اما در هنر فمینیستی یا فمینیسم دخالتی نداشت. در طول دهه 1940، در حالی که برای اداره جابجایی جنگ کار می کرد، لانژ از دوربین خود برای اطلاع رسانی در مورد وضعیت اسفناک ژاپنی-آمریکایی های بازداشت شده در طول جنگ جهانی دوم استفاده کرد. مانند واکر ایوانز (1903-1975)، بن شهن (1898-1969) و دیگر هنرمندان مدرن مرتبط با جنبش رئالیسم اجتماعی، لانژ سهم بسیار مهمی در هنر آمریکایی آن دوره داشت. او که یکی از بنیانگذاران مجله عکاسی Aperture است، برنده بورسیه Guggenheim برای برتری در عکاسی شد.

 

  •  

 

دوروتی مارگارت نوتزورن در خانواده ای از مهاجران آلمانی نسل دوم در هوبوکن، نیوجرسی متولد شد. زندگی اولیه او با دو رویداد آسیب زا مشخص شد: اول، انقباض فلج اطفال او در سن 7 سالگی، که او را با یک لنگی دائمی و تحقیرآمیز رها کرد. دوم، رفتن پدرش زمانی که او تنها 12 سال داشت. پس از این، او نام میانی خود را کنار گذاشت و نام مادرش را Lange برگزید. در سال 1913، او دبیرستان را رها کرد تا عکاس شود و در استودیوهای مختلف از جمله آرنولد جنته مشغول به کار شد. از سال 1917 او در کلاس‌هایی که توسط کلارنس اچ. وایت (1871-1925) در دانشگاه کلمبیا، نیویورک برگزار می‌شد، شرکت کرد. در سال 1918، او به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد و در عرض یک سال استودیوی پرتره خود را افتتاح کرد. در سال 1920 با نقاش مینارد دیکسون ازدواج کرد و از او صاحب دو پسر شد.

 

پس از سال 1930، با ظهور رکود بزرگ، لانژ روی مسائل اجتماعی تمرکز کرد و مجموعه‌ای از عکس‌ها از افراد بیکار و بی‌خانمان گرفت - که اکنون به عنوان عکاسی مستند پیشگام شناخته می‌شود - که منجر به استخدام او در اداره اسکان مجدد فدرال شد. به عنوان اداره امنیت مزرعه (FSA) شناخته می شود. در طول راه، او از دیکسون طلاق گرفت و با دانشمند علوم اجتماعی پل شوستر تیلور ازدواج کرد. این تیلور بود که لنگ را در زمینه مسائل اجتماعی-سیاسی بیشتر آموزش داد و با او فقر روستایی را در دوره 39-1934 مستند کرد: او در حین انجام مصاحبه ها و تحقیقات اقتصادی از او عکس گرفت. عکس‌های او - که او به‌طور رایگان در روزنامه‌های سراسر کشور پخش می‌کرد - به سرعت معروف شد و در جلب توجه مردم به وضعیت اسفناک خانواده‌های مزرعه‌دار آواره و کارگران مهاجر روستایی کمک کرد. (عکس او از فلورانس اونز تامپسون در اردوگاه مهاجران در نیپومو، منجر به رسیدن سریع کمک های فدرال برای جلوگیری از گرسنگی شد.)

 

لانژ تا سال 1939 در اداره امنیت مزرعه ماند. در این سال او و تیلور کتاب مهم خروج آمریکایی ها را منتشر کردند. در سال 1941، او برنده بورسیه گوگنهایم برای هنر مبتنی بر لنز خود شد. در سال 1942، او که برای اداره جابجایی جنگ کار می کرد، حبس بدون اتهام یا حق استیناف آمریکایی های ژاپنی را در اردوگاه های بازداشت زمان جنگ پوشش داد. عکس نمادین او از کودکان ژاپنی-آمریکایی که با پرچم آمریکا وفاداری می‌کردند، درست قبل از اعزام به اردوگاه‌های بازداشت، تصویر تکان‌دهنده‌ای از بازداشت افراد بی‌گناه بدون محاکمه بود. (این عکس و سایر عکس‌های مرتبط را می‌توان در آرشیو ملی ایالات متحده، و در کتابخانه بنکرافت دانشگاه کالیفرنیا، برکلی مشاهده کرد.) در سال‌های 1943-1945 او برای دفتر اطلاعات جنگ کار کرد و پس از آن به انسل آدامز (1902) پیوست. -84) در هیئت علمی بخش عکاسی در دانشکده هنرهای زیبای کالیفرنیا (CSFA).

 

پس از یک وقفه (1946-1953) به دلایل بهداشتی، مجله Life دو مقاله عکس او (1954-1955) را منتشر کرد، اما عکس مقاله او در سال 1957 در مورد سیستم قضایی کالیفرنیا را رد کرد. او همچنین در نمایشگاه مهم عکاسی خانواده مرد (1955) در موزه هنر مدرن نیویورک، و همچنین نمایش بعدی The Bitter Years (1962) در همان گالری شرکت کرد. از سال 1958 تا 1963 او سفرهای زیادی در آسیا، اروپا، خاورمیانه و آمریکای لاتین داشت.

 

در اکتبر 1965، لانژ بر اثر سرطان مری، اندکی قبل از افتتاحیه گذشته نگر اصلی خود در موزه هنر مدرن نیویورک، به سرپرستی جان زرکوفسکی (1925-2007)، که به تازگی جایگزین ادوارد استایچن (1879-1973) افسانه ای شده بود، درگذشت. ) به عنوان مدیر عکاسی MOMA. در سال 2008، لانژ به تالار مشاهیر کالیفرنیا، در موزه تاریخ، زنان و هنر کالیفرنیا معرفی شد.

 

 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”